Επιμορφωτική ημερίδα του  ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.  Πιερίας με τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Αρετή Μποταΐτη (ΣΕ ΠΕ60)  με θέμα: «Διεπιστημονική προσέγγιση συμπεριφορών στο Νηπιαγωγείο»

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.  Πιερίας σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης της ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας Αρετή Μποταΐτη (ΣΕ ΠΕ60), συνδιοργάνωσαν επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Διεπιστημονική προσέγγιση συμπεριφορών στο Νηπιαγωγείο». Η θεματολογία της ημερίδας αφορούσε την παρουσίαση βασικών χαρακτηριστικών της ανάπτυξης και των συμπεριφορών που σχετίζονται με την προσχολική ηλικία, από την οπτική διαφορετικών επιστημών. Με την ολοκλήρωση των εισηγήσεων, ακολούθησαν βιωματικά εργαστήρια, όπου  δημιουργήθηκαν μικρό-ομάδες των συμμετεχόντων και συμμετεχουσών, με σκοπό να επεξεργαστούν διαφορετικές μελέτες περίπτωσης. και να δημιουργήσουν ένα πρόγραμμα παρέμβασης σε συνεργατικό κλίμα και ανταλλάσσοντας καλές πρακτικές. Ακολούθησε η παρουσίαση των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στην ολομέλεια, όπου πραγματοποιήθηκε συζήτηση και αναστοχασμός.

Η επιμορφωτική ημερίδα πραγματοποιήθηκε επαναλαμβανόμενα για δέκα ημέρες, σε ολιγομελείς ομάδες επιμορφούμενων κάθε φορά, απευθυνόμενη στο σύνολο των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης του νομού Πιερίας κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024. Στην ημερίδα συμμετείχαν οι Εκπαιδευτικοί Προσχολικής εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής, Εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας  ΠΕ 06 , Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, Σχολικοί Νοσηλευτές /τριες ΠΕ25, από τα 74 νηπιαγωγεία του νομού.

Ειδικότερα κατά την ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Κατερίνης, παρευρέθηκε και ο Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Επαίδευσης, κος Μπίνιας Νικόλαος ο οποίος ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Αναλυτικότερα, το πρώτο μέρος της επιμορφωτικής ημερίδας περιλάμβανε εισηγήσεις  από:

  1. Τον κο Δημήτρη Αγοραστό, Σχολικό Ψυχολόγο, με θέμα Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη
  2. Τον κο Χρήστο Ιωαννίδη, Κοινωνικό Λειτουργό, με θέμα Σχέσεις Σχολείου-Οικογένειας
  3. Την κα Αρετή Μποταΐτη, Σύμβουλο Εκπαίδευσης, με θέμα Ποιότητα της επικοινωνίας Νηπιαγωγείου-Οικογένειας
  4. Την κα Κατερίνα Ντελήμπαλτα, Λογοθεραπεύτρια, με θέμα Ανάπτυξη λόγου και επικοινωνίας
  5. Τον κο Παρασκευά Κούκο, Φυσικοθεραπευτή , με θέμα Ανάπτυξη Κινητικής
    δραστηριότητας
  6. Την κα Δέσποινα Γεωργοπούλου, Ειδική Παιδαγωγό, με θέμα Γνωστικά Ορόσημα
  7. Την κα Κανέλλα Ρέκκα , Νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής, με θέμα Οργάνωση της μάθησης στα πλαίσια του νηπιαγωγείου

Στο δεύτερο μέρος, ακολούθησαν βιωματικά εργαστήρια, όπου οι συμμετέχουσες και οι συμμετέχοντες, δημιούργησαν μικρό – ομάδες, συνεργάστηκαν και αντάλλαξαν καλές πρακτικές, με σκοπό την επεξεργασία μίας μελέτης περίπτωσης μαθητή και τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού σχέδιο παρέμβασης/διδασκαλίας, με μία ολιστική προσέγγιση, βάσει του μαθησιακού του προφίλ. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια με δημιουργικούς παιδαγωγικούς τρόπους όπως παιχνίδι ρόλων, αφήγηση, ποιήματα, συνθήματα, ζωγραφιές, κόμικς κ.λπ. Ακολούθησε συζήτηση με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και πρακτικών, καθώς και αναστοχασμός από όλους τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες.

Ως ανατροφοδότηση της ημερίδας, δόθηκε, στην αρχή, ατομικό ανώνυμο ερωτηματολόγιο καταγραφής στους συμμετέχοντες και στις συμμετέχουσες, το οποίο περιελάμβανε ερωτήματα σχετικά με την προσδοκίες τους για το περιεχόμενο της επιμόρφωσης αλλά και  τα σημαντικότερα ζητήματα που έχουν να διαχειριστούν στην σχολική πραγματικότητα. Με την ολοκλήρωση της ημερίδας συμπλήρωσαν ερωτήσεις αποτίμησης της επιμόρφωσης.

Οι επιμορφώσεις είχαν θετική αποδοχή από τους συμμετέχοντες. Η εκπαιδευτική κοινότητα εξέφρασε τους προβληματισμούς της αναφορικά με ποικίλα ζητήματα που αφορούν την ψυχοκοινωνική και εκπαιδευτική υποστήριξη των νηπίων. Συνολικά, διασαφηνίστηκαν σημαντικά θέματα σχετικά με την ανάπτυξη των νηπίων και τρόπους παρέμβασης μέσα στο πλαίσιο της σχολικής τάξης με ιδιαίτερη έμφαση  στους άξονες της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας προκειμένου να υποστηριχθούν ολιστικά οι μαθητές και οι μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ευρήματα ερωτηματολογίου

Από την ανάλυση των απαντήσεων στα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι συμμετέχοντες πριν και μετά την εκάστοτε ημερίδα προέκυψαν τα ακόλουθα ευρήματα.

Προσδοκίες των συμμετεχόντων πριν την ημερίδα

Κύριες δυσκολίες που εντοπίζουν οι συμμετέχοντες στην καθημερινότητά τους στο νηπιαγωγείο

Τελική αποτίμηση

Βάσει των απαντήσεων, οι ημερίδες ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες των συμμετεχόντων. Ιδιαίτερα θετικά σχόλια υπήρξαν κυρίως για το βιωματικό μέρος των ημερίδων, αλλά και για την διεπιστημονική προσέγγιση στο θεωρητικό μέρος. Σύμφωνα με τις απαντήσεις, τα βιωματικά εργαστήρια ήταν ενδιαφέροντα και κάλυψαν τις ανάγκες των συμμετεχόντων, δίνοντάς τους νέες προοπτικές προσέγγισης του εκπαιδευτικού τους έργου. Κοινή επιθυμία ήταν η επανάληψη ανάλογων πρωτοβουλιών στο μέλλον, δίνοντας έμφαση στη βιωματική προσέγγιση και στην παρουσίαση πρακτικών που μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Παρουσιάσεις

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Μετάβαση στο περιεχόμενο